یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

فرماندار شهرستان شهرکرد:

جشنواره کتابخوانی رضوی بهانه‌ای مبارک برای آشتی دوباره و همیشگی با کتاب است

فرماندار شهرکرد

فرماندار شهرستان شهرکرد با صدور پیامی از عموم مردم جهت حضوری حماسی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، بهادر عبدالغنی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد ضمن بیان اهمیت کتابخوانی و نقش سازنده آن در توسعه جوامع، از عموم مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. در متن پیام فرماندار شهرکرد آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

(وَکَتَبْنَا لَهُ فِی الْأَلْوَاحِ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ مَوْعِظَةً وَتَفْصِیلًا لِکُلِّ شَیْءٍ فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ وَأْمُرْ قَوْمَکَ یَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهَا ۚ سَأُرِیکُمْ دَارَ الْفَاسِقِینَ)

                                                                                                                                                                                                    (سوره اعـراف،آیـه۱۴۵)


کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در تکامل فردی و پیشرفت جوامع دارد و نگاهی موشکافانه به کشورهای متمدن و پیشرفته، ما را به کتاب به عنوان منشأ و سرنخ‌ این پیشرفتها می‌رساند. در ادیان مختلف نیز به اهمیت کتاب و کتابخوانی توصیه شده است و خداوند کتاب قرآن را به عنوان معجزه نورانی و جاوید پیامبر خاتم(ص) قرار داد تا راه نجاتی باشد برای رهایی بشر از ظلمتِ جهل و نادانی به سوی سرمنزل نور، آگاهی و دانش. این خود گواه و حجتی آشکار در بیان نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی است.

جشنواره کتابخوانی رضوی مبارک بهانه‌ای است برای آشتی دوباره و همیشگی با کتاب که به مدد منابع پربار و جذاب این جشنواره روحمان را در سر منشاء زلال نبوت شستشو دهیم و با  امام رئوفمان آقا علی ابن موسی الرضا(ع) عهدی دوباره بندیم؛ پس باید به واسطه این رویداد و همه اقدامات، قدردان تلاشگران بی‌ادعا و بلندهمتان عزیز عرصه کتاب یعنی نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی کشور باشیم.  

اینجانب ضمن تقدیر از تمامی ارکان و کارکنان زحمتکش کتابخانه‌های عمومی، خصوصا فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی در شهرستان شهرکرد، بدین وسیله از تمامی مردم شریف شهرستان دعوت می‌کنم، همه باهم در جشنواره کتابخوانی رضوی حضوری حماسی داشته باشیم و از فضائل این اقدام ارزشمند بهره‌مند شویم.

 

بهادر عبدالغنی
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی
شهرستان شهرکرد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =